Jak przygotować dziecko do badania?

Nie było mnie już długo, bo czasu brakowało. Trochę się u mnie działo. Najstarsza wyjechała na obóz, a Średnia musiała przejść badania. I właśnie o tym ostatnim chcę teraz napisać.

Najtrudniejsze w badaniu dzieci jest ich strach przed nim. Często potęgują go zestresowani rodzice, którzy nie informują dziecka co będzie się działo. Niestety ono wyczuwa nastrój i boi się jeszcze bardziej. Warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Zasady przygotowania dziecka do badania:
-  wytłumacz co i dlaczego będzie robione - ja tłumaczyłam Średniej (4,5 roku), że musi mieć badania, żebyśmy wiedzieli dlaczego ją brzuszek boli.
- nie okłamuj, że nie będzie bolało
- weźcie ze sobą ulubioną maskotkę, by mogła towarzyszyć dziecku w trudnych chwilach.
- dowiedz się na czym polega konkretne badanie i opowiedz o nim dziecku już wcześniej.
- poproś lekarza/diagnostę o opowiedzenie dziecku co będzie robione. 

Pamiętajmy, że dziecko, które wie co się dzieje to dziecko mniej zestresowane. Nasze pociechy rozumieją więcej niż nam się wydaje, dlatego rozmawiajmy z nimi i tłumaczmy im wszystko.


Średnia miała wykonywaną scyntygrafię. Diagnosta, który prowadził badania super opowiedział jak wszystko będzie wyglądało, co musi córka zrobić i wszystko wyszło tak jak trzeba. Średnia musiała leżeć pół godziny pod kamerą. Na początku próbowałam czytać bajkę, ale wierciła się. W związku z tym włączyłam bajkę na komórce i grzecznie oglądała i wytrzymała ten długi czas. 

Teraz zostało oczekiwanie na wyniki....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wizyta u psychiatry dziecięcego? Czy to coś strasznego? Jak się do niej przygotować?

Czy warto diagnozować ADHD u progu dorosłości?

Kim są rezydenci i dlaczego utworzyli porozumienie?